Program
Paulina Ziółkowska
Zabawa jako przyczyna problemów behawioralnych
  • Czym jest zabawa i jakie są jej elementy (symetria/ zamiana ról, samoupośledzenie, sygnały zabawy) i funkcje
  • Ukłon jako "zaproszenie do zabawy" oraz jego inne funkcje - kiedy możemy powiedzieć, ze psy naprawdę się bawią a kiedy interakcja między psami przestaje być zabawą, a staje się agresją
  • Kiedy niewłaściwa zabawa wpływa na zmiany w zachowaniu psa - Czy rzucenie piłki to już zabawa? Czy zabawa w przeciąganie może powodować agresję? Czy zabawki psa powinny być dla niego stale dostępne? – analiza przypadków
  • Jak uniknąć frustracji i agresywnych zachowań podczas zabawy - omówienie przypadków
Piotr Wojtków
Praca z psem po przejściach
  • Co rozumiemy mówiąc o psie po przejściach.
  • Szczegółowe omówienie problemów wynikających z traumatycznych doświadczeń psa.
  • Najważniejsze wytyczne odnośnie technik pracy z „psami po przejściach” - ustalenie priorytetów pracy terapeutycznej.
  • Gotowe przykłady rozwiązań - na konkretnych przypadkach omówimy jak pracować z psem po trudnych doświadczeniach.
Tomasz Nowak
Diagnostyka różnicowa u psów – jak nie pomylić choroby z problemami behawioralnymi
  • Psychosomatozy psów, w jakich sytuacjach należy je podejrzewać ? Diagnostyka różnicowa chorób gdy objawy są bardzo podobne.
  • Czy terapia zaburzeń funkcji dotkniętych chorobą narządów wystarczy, aby pies lepiej się poczuł? Jakie choroby układowe powinniśmy wspomagać również behawioralnie.
  • Zmiany geriatryczne często dotyczą niewydolności wielu narządów. Kiedy leczenie jednego szkodzi drugiemu.
  • Etogram psa. Jak go interpretować, kiedy zachowanie jest normą, a kiedy zacząć szukać pomocy?
Piotr Leszczyński
Czy karać psy i jaka jest rola kary w procesie szkolenia psów
  • Czym jest kara w kontekście teorii uczenia się? Warunkowanie instrumentalne – różnica między karą a wzmocnieniem. Przypadek Bruna, psa który był karany za natarczywe witanie się z gośćmi.
  • Podejście do kar w procesie szkolenia. Szkolenie pozytywne a szkolenie tradycyjne. Przypadek szkolonej tradycyjnie lękliwej Luny. Wyuczona bezradność.
  • Kontrowersje wokół narzędzi treningowych. Etyka postępowania ze zwierzętami. Przypadek nadmiernie szczekającego Gringo karanego obrożą elektryczną.
  • Uboczne efekty karania. Kryteria skutecznego karania w procesie szkolenia psów.
Agata Kokocińska-Kusiak
Przeciwwarunkowanie z odwrażliwianiem jako podstawowa technika łączona w pracy z psami z zaburzeniami behawioralnymi
  • Na czym polega warunkowanie klasyczne i instrumentalne? Czym różnią się poszczególne typy kar i wzmocnień?
  • Czym jest przeciwwarunkowanie, odwrażliwianie i habituacja?
  • Dlaczego łączenie przeciwwarunkowania z odwrażliwianiem (technika OP) jest najskuteczniejsze?
  • Złote zasady techniki OP. Kontrola środowiska, kontrola bodźców, kontrola emocji.
  • W jakich przypadkach warto stosować technikę OP? Technika OP w pracy z psami agresywnymi. Technika OP w terapii lęku
lek. wet. Martyna Woszczyło
Terapie wspomagające leczenie zmian behawioralnych u psów
  • Neurobiologia w zaburzeniach behawioralnych - co musimy wiedzieć przed podjęciem decyzji o wspomaganiu terapii.
  • Oddziaływanie diet komercyjnych, domowych i surowych na zachowanie i mózg psa.
  • Najnowsze doniesienia dotyczące stosowania suplementów i wyciągów ziołowych w terapii zachowań zwierząt.
  • Zapachy i feromony - ich rola i działanie w praktyce behawiorysty.

* Certyfikaty będą do odbioru już podczas II przerwy, a także po zakończeniu konferencji.